بیرون شدن از دایره

بعضی ویژگیها/کارها/خصوصیات خوب ما دقیقن از جایی نشئت میگیرن که از همونجا چیزهای بدمون نشئت میگیرن

مثلن اگر من آدمی هستم که درگیر نمیکنم خودم رو، هم خودم رو درگیر چیزهای که برای خودم و اطرافیانم بده نمیکنم، و هم خودم رو درگیر چیزهایی که خوب هستن نمیکنم

یا اگر من آدم شوخی هستم، هم دیگران میرنجند از شوخی هام و هم محبت دریافت میکنن

من اگر دنبال تجربه های پر چالش هستم، هم درگیر چالشی میشم که برام کلی آموزش داره هم درگیر چالش بدی میشم که مریضم میکنه

شاید بشه گفت این ویژگی ها رو ما داریم و میتونیم سوق بدیمشون به سمت خوبی و بدی (با این دیدگاه تا حدی همراهم)

میشه گفت این ویژگیها در ذات نه خوبن و نه بدن و باید بپذیریمشون به عنوان چیزی که هستیم (دیدگاهی که من خودم باهاش همراه نیستم)

اما برای من سوال اینه که در دام این ویژگی ها نباشم چه جوری؟ میشه از دایره ی حصار این خصوصیات رها بشم؟ میشه ویژگیهای متناقض داشت؟

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد