اخبار

کتاب خاطرات عزت شاهی ام رو گم کرده ام گویا!

گلاب به روتون مستراح خونه مون هم تقریبا هم راستا با قبله اس :|

از وقتی هم که گوشی امو زدن (یعنی پاریز پارسال) لیست بدهکاریهامو از دست دادم! این آی کِلَود به لعنت خدا نمی ارزه.

تصمیم بیهوده

همچین که میای یه حرکتی بزنی، افلاک کل یوم قفلی جمع می شن تا منصرفتت نکنن از پای نمی نیشن

بعدهم هر هر به ریشت می خندند

واللا

ثمن بخس

یکی از دغدغه های آدم هم این باشه که یک و چهارصد حقوقشو ندونه کجا خرج کنه!

just to share a poetry

"دلم گرفته برایت" زبان ساده ی عشق است

سلیس و ساده بگویم: دلم گرفته برایت!

منزوی

دو غزل از سعدی

واقعا که بعد از سعدی غزل عاشقانه گفتن عبثه!

***

ندانمت به حقیقت که در جهان به که مانی

جهان و هر چه در او هست صورتند و تو جانی

به پای خویشتن آیند عاشقان به کمندت

که هر که را تو بگیری ز خویشتن برهانی

مرا مپرس که چونی به هر صفت که تو خواهی

مرا مگوی که چه نامی به هر لقب که تو خوانی

چنان به نظره اول ز شخص می‌ببری دل

که باز می‌نتواند گرفت نظره ثانی

تو پرده پیش گرفتی و ز اشتیاق جمالت

ز پرده‌ها به درافتاد رازهای نهانی

بر آتش تو نشستیم و دود شوق برآمد

تو ساعتی ننشستی که آتشی بنشانی

چو پیش خاطرم آید خیال صورت خوبت

ندانمت که چه گویم ز اختلاف معانی

مرا گناه نباشد نظر به روی جوانان

که پیر داند مقدار روزگار جوانی

تو را که دیده ز خواب و خمار باز نباشد

ریاضت من شب تا سحر نشسته چه دانی

من ای صبا ره رفتن به کوی دوست ندانم

تو می‌روی به سلامت سلام من برسانی

سر از کمند تو سعدی به هیچ روی نتابد

اسیر خویش گرفتی بکش چنان که تو دانی

***

همه عمر برندارم سر از این خمار مستی

که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی

تو نه مثل آفتابی که حضور و غیبت افتد

دگران روند و آیند و تو همچنان که هستی

چه حکایت از فراقت که نداشتم ولیکن

تو چو روی باز کردی در ماجرا ببستی

نظری به دوستان کن که هزار بار از آن به

که تحیتی نویسی و هدیتی فرستی

دل دردمند ما را که اسیر توست یارا

به وصال مرهمی نه چو به انتظار خستی

نه عجب که قلب دشمن شکنی به روز هیجا

تو که قلب دوستان را به مفارقت شکستی

برو ای فقیه دانا به خدای بخش ما را

تو و زهد و پارسایی من و عاشقی و مستی

دل هوشمند باید که به دلبری سپاری

که چو قبله ایت باشد به از آن که خود پرستی

چو زمام بخت و دولت نه به دست جهد باشد

چه کنند اگر زبونی نکنند و زیردستی

گله از فراق یاران و جفای روزگاران

نه طریق توست سعدی کم خویش گیر و رستی

آرامش خاطر داشتن

"احساس گناه کردن" بسیار زیاد با "گناه کردن" فرق می کنه

چه بسا کسی که پاک باشه و احساس آلودگی کنه

چه بسا کسی که آلوده باشه و اصلا عین خیالش نباشه

و ...

این نکته در حفظ آرامش خاطر، حرکت رو به جلو، ارتباط با خود و خدا، و داشتن ثبات بسیار مهمه.