ما و خارج نشینان

1. استوری یکی از دوستان که LA زندگی میکنن: نیمه شب وسط جنگل آتیش سوزان و سوزاننده همراه با صدای هایده.

یکی از بچه ها خیلی وقت پیش میگفت اینایی که میرن خارج زندگیشون به سال شمسی دیگه متوقف میشه، اگه طرف سال 1395 رفته خارج، دیگه همیشه براش 1395 ئه اطلاعات و درکش و همه چیش قفل و متوقف میشه.

با خودم گفتم، بیا اینم شاهدش!

ولی حالا واقعن حرفش درسته یا نه؟ به نظرم تا حدود زیادی آره. نظیر جریانی که اخیرن افتاد درباره ی موضع دولت عراق نسبت به تحریمهای جدید آمریکا. وقتی حیدر العبادی گفت که نمیتونیم سرپیچی کنیم، خیلی ها گفتن بیا اینم عراقی که این همه خودتون رو پاره می کنید براش! در حالی که خب کلی با عبادی مخالفت شد و عراق هم مثل همه جا کلی جریانهای مختلف داره...


2. یکی از استوریهای میلاد دخونچی (که اسکرین شاتی است از استوریهای بقیه که تگش کردن) اینه که : "اولین بار که دیدم لایوشو، با خودم گفتم یکی که خارجه چطوری میتونه در مورد ایران حرف بزنه؟"

همیشه همه قضاوتهای ما اینقدر داغونه؟؟ :)) آره همیشه همینقدر داغونه...

نظرات 2 + ارسال نظر
شباهنگ دوشنبه 5 آذر 1397 ساعت 07:29 http://www.nebula.blog.ir

اثباتش تجربیه
مثل اینکه بگیم آب داغ دست رو می‌سوزونه و ملت یکی یکی بیان بگن آره دست ما رو هم سوزونده. یه همچین چیزی...

استقرا که مبنای علم نمیتونه باشه

شباهنگ یکشنبه 4 آذر 1397 ساعت 19:59 http://www.nebula.blog.ir

این متوقف شدن تاریخ، خفیف‌ترشو منم تجربه کردم. سال ۸۹ که رفتم تهران (اومدم تهران)، همه چیِ تبریز روی همون ۸۹ متوقف شد. سریالای تلویزیون، وسایل خونه، خیابونا. از اون به بعدش هر چی که عوض شد تو ذهن من همون قبلی بود. ماشینمون، مبلای خونه، کوچه‌مون. حتی آدما. نه مرگشونو باور کردم نه به دنیا اومدنشونو به رسمیت شناختم. توضیحش یه کم پیچیده است... ولی این‌جوریه که هر موقع بخوام خاطره‌ی غیر درسی و غیر دانشگاهی و غیر تهرانی بگم از دهٔ هشتاد می‌گم.

خب پس تئوری داره اثبات میشه؟

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد