آدم شدن

به جرات می تونم بگم امروز بدترین امتحان عمرم رو دادم!

,واقعا فک نمی کردم اینقد سخت باشه

نمی دونم چرا اینجوری شده یا از کی اینجوری شده. ولی تو هر ترم یکی دو تا درس هستن که ورای تصور من امتحان می گیرن و من غافلگیرمی شم

می گم نکنه اقتصاد هم به این سختیه... اینجوری باشه من نمی کشما

***

بعد امتحان قراربود بریم نمایشگاه مطبوعات. امتحان یه رب دیر تموم شد. زنگیدم به دوستم دیدم خاموشه. بعدش که زنگیدم بازم گفت خاموشه.

نرفتیم. کار درستی کردم؟

***

نمره ی "پی" برای کارآموزی دیروز ثبت شد. یعنی پاس شدیم و خلاص.

و دیروز سر کار هم گفتم که به خاطر درسها و اینام دیگه نمی تونم بیام. اونم و تموم شد وخلاص

خلاصه که همه ی شرایط برای درس خوندن مهیاست، فقط ما مهیا نیستیم!

علی ای حال، کارآموزی تموم شد

***

فیلم قصه های رخشان بنی اعتماد رو دیدم. ماجراش اینه که یه بخش قابل توجهیش رفته سراغ شخصیتهای قدیمی خودش و چندسال بعد اونا رو تعریف می کنه.

هیچی عوض نشده. پایین دستا پایین دست موندن و بالا دستا بالا دست تر شدن. خانم بنی اعتماد می خواد بگه از اون موقعی که من فیلمامو ساختم و حرفاییو توش زدم و آدماییو نشون دادم که ما نمی بینیمشون، تا امروز که اقل کن 10 12 سال گذشته، هنوز اون آدما دیده نمی شن. خانم بنی اعتماد می خواد بگه خاک بر سر جامعه و ما و شما و ایشان و آنها، که تو ده سال اخیر مطلقا هیچ پیشرفتی نداشتیم،حالا کار به پسرفتش نداریم

در مجموع فیلمو دوس داشتم

***

این دو تا آیه ی شریف رو داشته باشین:

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

ان الذین یجادلون فی آیات الله بغیر سلطان اتاهم ان فی صدورهم الا کبر ما هم ببالغیه، فاستعذ بالله انه هو السمیع البصیر (غافر، 56)

و قال ربکم ادعونی استجب لکم، ان الذین یستکبرون عن عبادتی سیدخلون جهنم داخرین(غافر، 60)

خیلی حرفهای مهمی نهفته اس توشون. آیه ی اول میفرماید اگه دنبال حقی مجادله نکن، مجادله نشانه ی کبره

آیه ی دوم میفرماید تا جایی که می تونی خدا رو عبادت کن، به این فکر نکن که عبادتت کمه و توش حواست نیست و تو که گناه کردی عبادتت هم قبول نیست و ...

***

قبول داری بچگیا ماه رمضونا رمضون تر بود، محرما محرم تر...

خدایا پس ما کی آدم می شیم؟

علی ای حال نباید پا پس کشید

نظرات 1 + ارسال نظر
نامور جمعه 22 آبان 1394 ساعت 15:14

در آیات گذشته خداوند پیامبر صلّى اللّه علیه و اله را به صبر و شکیبایى در مقابل مخالفان و نغمه‏هاى ناموزون و توطئه‏هاى شوم آنها دعوت مى‏کرد، در اینجا انگیزه مجادله و ستیزه جوئیهاى آنان را در مقابل حق شرح مى‏دهد.
مى‏گوید: «کسانى که بدون منطق و دلیلى که از سوى خدا براى آنها آمده باشد در آیات الهى مجادله مى‏کنند، در سینه‏هاشان جز تکبر نیست» (إِنَّ الَّذِینَ یُجادِلُونَ فِی آیاتِ اللَّهِ بِغَیْرِ سُلْطانٍ أَتاهُمْ إِنْ فِی صُدُورِهِمْ إِلَّا کِبْرٌ).
و به این ترتیب آیه گواه زنده‏اى بر این حقیقت است که سر چشمه اصلى این گونه مجادله‏ها، کبر و غرور و خود محورى است.
سپس مى‏افزاید: «آنها هرگز به منظور خود نخواهند رسید» (ما هُمْ بِبالِغِیهِ).
هدف آنان این است که خود را بزرگ ببینند، فخر بفروشند و بر جامعه حکومت کنند، اما جز ذلت و زیر دست بودن بهره‏اى نخواهند گرفت.
در پایان آیه به پیامبر صلّى اللّه علیه و اله دستور مى‏دهد که از شرّ این گونه افراد مغرور و خودخواه و بى‏منطق به خدا پناه ببرد، مى‏فرماید: «اکنون که چنین است به خدا پناه ببر که او شنوا و بیناست» (فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ الْبَصِیرُ).
هم سخنان بى اساس آنها را مى‏شنود و هم توطئه‏ها و اعمال زشتشان را مى‏بیند.
.
اگر دنبال حقی مجادله نکن،؟! :دی
[ و جادلهم بالتی هی احسن ]
به نظرم فروید اگه مسلمون بود میومد واسه تحلیل روان شناختی افراد یه آیه ی رندم رو براشون میخوند، بعد میپرسید چی میفهمی ازش؟ تفسیرت چیه؟ به نظرم حتی بسته به بازه ی زمانی هم ، تفسیر یک فرد هی فرق میکرد.

سلام
ممنون از پیام قشنگتون، کلی استفاده کردم
به نظرم هرکسی خودش می فهمه (یا می تونه بفهمه) مجادله کردنهاش کجا احسنه، کجا از کبر و غروره

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد