استاد بد

ما یه استاد خیلی خیلی بدی داریم این ترم :) افتضاح ترین کلاس عمرمه فکر کنم، حد اقل از بقیه افتضاح ترینها چیزی کم نداره، خصوصن که درس اصلی و مهمی هم هست.

اسم درس سیر اندیشه ها در معماریه، و استاد محترم به جای اینکه خودش درس بده وادارمون کرده یه کتاب رو بخونیم و بیایم ارائه بدیم و یه مقاله هم انجام بدیم


حالا از این نقها که بگذریم دیروز ارائه من بود، کلییی ایراد گرفت به ارائه ام و اسلایدهام. بعد کلاس بهش گفتم که اسلایدها را بی توضیح گذاشتم  تا بچه ها یه ذره سوال براشون ایجاد بشه. استاد گفت که نه کار علمی همه چی باید نوشته شده باشه وگرنه هیشکی توجه نمیکنه و سرشون میره تو گوشی شون همه. باید نوشته باشه با توضیحات کامل. باید اسلاید یا مقاله ات همه ی حرف رو بزنه و لازم نباشه تو باشی که توضیح بده.


خب پر واضحه که این رویکرد برای متن نوشتاری کاملن درسته. و چیزیه که خود من تو نوشتن کم رعایت میکنم خصوصن اگه قرار باشه توضیح بدم چیزی رو نه اینکه روایتش کنم. اما خب از اون طرف اعتقاد راسخ دارم که سرکلاس (و کلن هر ارائه ای) فقطِ فقطِ فقط باید ذهن ها رو درگیر کرد. چون مخاطب قراره یکی دو جمله از کار تو یادش بمونه و کلن ظرفیت ذهنیش بیشتر از این نیست. اگه وقت داشت که کتاب میخوند. تو میخوای درگیر موضوعش کنی و یکی دو تا دیدگاه رو بهش نشون بدی. نه اینکه چیزی رو کامل بهش منتقل کنی.

نظرات 1 + ارسال نظر
حمیدرضا پنج‌شنبه 6 دی 1397 ساعت 13:06

این دیگه نوبر بود واقعا :)
یه بار بایستی ببریش این شرکتای هرمی تا معنی presentation رو بفهمه

به خدا :)) آره دقیقن
جوری سه شنبه به سه شنبه شکنجه میشم سر کلاسش که تو گویی سیخ داغ در چشمه

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد